mandag 2. juli 2012

Pappapermisjon dag 1

Jadda, det er pappas tur! I dag startet min del av permisjonen, og med det månedsvis med jonatanogpappa hele dagen. Siden mamma også har sommerferie er det spesielt supert, for da kan hele familien ha det digg.

Men pappapermisjonen skal ikke bare bli leking med lego. Nå er det jo Jonatan og jeg som har ansvar for husholdet. Vi skal vaske hus, lage middag, gjøre innkjøp. Utfordringen, og målet, er å gjøre det til en lek. For både Jonatan og pappa.

Jompa skal ikke trenge å være med på alt. Chilli- og løkkutting, frityrsteking og dovask skal han få slippe. Men med timing, skal nok pappa få unnagjort også det, når Jompa sover eller leker. Han har jo uansett ikke godt av at pappa konstant leker med han. Selv om det er det pappa vil innerst inne. 

Nok snikksnakk. Permisjonstia er i gang!!!!

I dag har Jonatan og pappa, vært på tur, vasket, laget middag og lekt. Ikke værst bare det! Tenkte å blogge om maten vi lagde, siden jeg ser for meg at vasking er kjedelig å lese om. 

Mmmm, masse hvitløk. Vi fant masse hvitløk i kjøleskapet da vi kom hjem til Trondheim i går kveld. Da var det bare å bake.

Og med mandelogdruestekt torsk... 

...ble det god knall. 

Jonatan fikk spise en noe moderert versjon, med kokt fisk, potet og gulrot - most. Det var god nok knall for han. 

Vi satser på finvær i morgen, hvilket vær håper du på flotte leser?



2 kommentarer:

  1. Jrg vil ha sol! Så jeg sjekker tilfeldige steder på yr, og planlegger å ta nattbuss til stedet med mest sol. Hvis dere blir lei av Bakklandet kan dere gjerne komme til meg og vaske og lage mat!

    SvarSlett
  2. Hey...nå kan man finne middagstips også på bloggen! Det like vi :) Dessuten ønske vi også sol :)

    http://livetmedsigne.blogspot.com

    SvarSlett