torsdag 31. mai 2012

Klar. Ferdig. Sommer!

Nå prepareres leiligheten for sommern. Kjøleskapet ryddes, klær, kopper og bad vaskes. Vi skal snart på ferie! Planen: Kabelvåg-Oslo(bryllup)-Trondheim-Sørlandet-Oslo(Øya).

Hele familien er sikker på at ferien blir en suksess. Det er bare starten av herligheten som blir vanskelig. Veldig vanskelig. Pappa skal nemlig reise i forveien til Kabelvåg for å jobbe. Jonatan og mamma kommer ikke før fem dager senere.

For å få mest mulig penger når pappa skal ta sin del av foreldrepermisjonen, må det jobbes i hele juni måned. Derfor reiser pappa allerede i morgen. Jonatan og mamma reiser av ulike årsaker ikke før onsdag. Det blir fem dager borte fra hverandre. Fem dager! FEM DAGER!

Tenk hvis Jompa ikke kjenner meg igjen! Eller hvis han blir sur. Eller hvis han lærer seg noe helt vilt uten at jeg får være med på det... Nei, huff. Skype får bli familiens beste venn de neste dagene.

Satser på at jeg aldri får meg en jobb som innebærer lange avbrekk fra familien.


Ingen nye bilder tatt i det siste, så presenterer en godbit fra juletider:
Mislykket familiefoto - Jonatan 9 dager og sur.


3 kommentarer:

  1. Siden jeg ikke har klart å skaffe meg min egen familie, joiner jeg like gjerne halvparten av ferien deres jeg. (Eller, det vil si, egentlig fire femdeler. Det er bare Trondheim dere får ha for dere sjøl.) Jabbaje!

    SvarSlett
  2. Og hvordan skal det gå med mormor som må klare seg uten Jonatan i nesten 4 uker? Kjenner jeg gleder meg til Slettasommer i juli!

    SvarSlett
  3. Jeg er Superlykkelig for ferieplanene! Gleder meg skikkelig til dere kommer til Kabelvåg, hurra! Hilsen Guri

    SvarSlett