tirsdag 8. mai 2012

Status

Pappalivet handler mye om å gå på trilleturer. Med radio på øret er det bare finfint. 

I går gikk jeg og Jonatan oss en lang kveldstur. 



I dag en dagstur. 


Trilleturer blir litt mitt svar til mammas amming. Hun kan amme Jonatan når han er ustyrlig, jeg kan ta han med på en trilletur. Misforstå meg rett: trilletur har (med rette) mye lavere status enn amming. Trilleturer går man på for å gi mamma avlastning. Ammestunden, derimot, er ikke et pusterom for pappa - snarere et vindu til å gjøre husarbeid. Sånn burde det være i alle fall. Selv er jeg ennå litt for lat, og havner ofte på sofaen sammen med mamma og Jompa. Derfor har jeg startet å blogge, for å ha noe produktivt å vise til... Men jeg prøver å gjøre masse husarbeid også da. 


2 kommentarer:

  1. Om det er gjort husarbeid eller ikke bryr ikke barn, men hyggestunden derimot....Babytiden går så fort og som all tid - den kommer ikke igjen. Nyt den mens den er der!

    SvarSlett
  2. Dette skal jeg notere meg mamma, tenker resonnementet kan brukes i andre sammenhenger og.

    SvarSlett