mandag 28. mai 2012

Tiagår

Det har vært en travel tid med pinsefeiring, oldeforeldrebesøk, finvær og leking. Og så lenge Jonatan ikke kan bidra med skriving, blir det ikke blogging før pappa har tid. Men nå er det tid for bloggings igjen. Finværet og oldeforeldrene har dratt sørover, pinsa er snart over og Jonatan leker seg alene på gulvet. Eller rettere sagt: Jonatan åler seg rundt på gulvet fra leke til leke.

Jepp, Jompa har lært seg å åle. Det går ikke så fort, men han kommer seg fram. En målrettet liten krabat. Snart kan han kanskje krype. Det er bare å følge med!

Ingen vits med tepper lengre.

Vi har hatt besøk av Jonatans svenske oldeforeldre i helga. Det var veldig hyggelig og stor stas for store, små, gamle og unge.

Jonatans oldemor og oldefar - pappas mormor og morfar

På lørdag dro pappa på pub for å se landskamp. Da dro mamma og Jonatan på båttur med mormor og morfar.

Det var tydeligvis kjempeartig.

Dagene går, Jonatan blir større og sommeren nærmer seg med stormskritt. Vi skal være en måned i Lofoten, en måned på Sørlandet og litt i Oslo. For en tid det skal bli.

Framover skal jeg nok passe på å oppdatere bloggen oftere.


Dagens spørsmål til leserne: hvordan går eksamenstia?

7 kommentarer:

  1. Kjære Jompa og pappa, det er veldig bra at det endelig kom et blogginnlegg! Jeg sitter nemlig her med bøkene mine og skriver hjemmeeksamen som skal leveres i morra (gulp). Da er det fint med en god unnskyldning til å gjøre noe annet og drømme om finere vær og en tilverelse hvor man er så heldig å ikke kunne lese, og samtidig så heldig at man kan åle.

    Kos dere videre og hils til mamman!

    Kyss og klem fra Kjersti i SNØHELVETE (som sagt: bra Jompa ikke kan å lese)

    SvarSlett
  2. heeeia! herlig med blogginnlegg, dåkker e kul!
    eksamenstia har så langt gått bra. det har blitt en god del solings og badings og littegranne lesings.
    gleda mæ til å se dåkker snart!
    p.s. har live farga håret?

    SvarSlett
  3. FLOTT med blogginnlegg i dag. Jeg har regnet eksamensoppgaver hele dagen og er litt sur for at jeg ikke er på kanye og jay-z. Jaja. man må lide for derivasjonen.

    SvarSlett
  4. Nu har vi også kasta oss på bloggbølgen...håpe det e ok at æ omtale dokker i min blogg + at æ har knabba et bilde fra facebook av dæ og Jonatan... :)

    SvarSlett
  5. Passet perfekt med et blogginnlegg med den lille favorittfamilien min nå! Det går så som så med eksamenstida. Det har vært litt sløvt når været har vært så fint, så nå har jeg mye å ta igjen. Sukk. Heldigvis så vet jeg at jeg har ferie på fredag. Da er det fare for at det blir å komme på besøk på Bakklandet neste uke..

    SvarSlett
  6. Wuhuu, enda flere familiemedlem-bloggere! (Det er Kristin som har sladra.) Så fint dere har det, neste gang jeg går forbi må jeg vel tørre å banke på...

    SvarSlett
  7. Snart er eksamenstia over og sommern her for fullt. FLOTT skal det bli!

    JEsss, snakk om bloggfamilie! Det er bare å ringe på Sigrid, vi har masse kaffe.

    SvarSlett